ראש הנקרה – סיפור אהבה בין הר לים

ראש הנקרה – סיפור אהבה בין הר לים

 

אחת האטרקציות הידועות והפופולריות יותר בצפון היא ביקור באתר התיירות ראש הנקרה. האתר מציע שפע של פעילויות לכל בני המשפחה ויש במקום מסעדה המציעה נוף מרהיב של מרחבי הים התיכון ובה תפריט עשיר ומגוון כולל ארוחות מיוחדות לילדים, רכבל תלול היורד בזווית של 60 מעלות לתוך הנקרות המפורסמות, ביקור בנקרות היפהפיות, מיצג אור קולי מרהיב, תצפית נוף ממנה ניתן לראות גם את המעבר ללבנון ומוצגים שהטבע יצר כמו רגל הפיל וצוק המאובנים.

באתר ניתן להצטרף לסיורים מאורגנים, לצאת לטיולי אופניים או טיולים ברכבים חשמליים לאורך הטיילת בחוף, להשתתף בסדנאות יצירה שונות והילדים מקבלים חוברת עם כתב חידות ויוצאים למסע מרתק באתר ראש הנקרה. באמצעות אתר צ’ופרים תוכלו לרכוש קופון הנחה לראש הנקרה וכך להוזיל משמעותית את עלות הביקור באתר המופלא.

 

נקרות – האטרקציה המרכזית

 

במשך אלפי שנים חל תהליך גיאולוגי אשר התחיל בזעזועים תת קרקעיים אשר יצרו סדקים בסלע. גשם חלחל בין הסדקים ויצר במהלך הזמן מחילות ומערות ימיות, או בשמן הידוע נקרות, ויחד עם עוצמת הגלים המשתברים הלכו והתרחבו הנקרות. הנקרות שאורכן כ- 200 מ’, ידועות ביופי עוצר נשימה והן מוארות היטב כך שניתן לסייר במקום בכל שעות היום. אחת החוויות המרתקות היא ביקור בנקרות בשעות הלילה אך יש לתאם את הביקור מראש.

 

רכבל תלול וקצר

 

האטרקציה האהובה על ידי רבים המגיעים לראש הנקרה היא כמובן רכבל ראש הנקרה. הרכבל הוא אחד מהקצרים ביותר בעולם והוא בנוי בזווית תלולה של 60 מעלות. לרכבל שתי קרוניות, אדומה וצהובה, והנוף הבוקע במהלך הירידה לנקרות מרהיב ביופיו ועוצר נשימה. הרכבל פועל במהלך כל ימות השנה ומציע חוויה בלתי נשכחת לילדים ומבוגרים כאחד. כדאי להצטייד במצלמות ולתעד את הירידה התלולה והנוף המתגלה מבעד לחלונות הקרונית.

 

מיצג אור קולי

 

מומלץ לצפות במיצג האור קולי באתר ראש הנקרה. האולם חצוב בסלע ההר ובמהלך המיצג ניתן ללמוד על פעולות החציבה של הבריטים בסלע להנחת פסי הרכבת, תחוו סיור וירטואלי בפלא הטבעי של הנקרות ותלמדו איך הן נוצרו, תלמדו על בעלי החיים המתגוררים בנקרות ובסביבתן, ותשמעו על האגדה העתיקה של הנקרות המופלאות. המיצג אורך רבע שעה והוא מוצג בשבע שפות.

 

טיילת לאורך החוף

 

כדאי לרכוש קופון הנחה באתר צ’ופרים וכך לשלב בין ביקור בנקרות, ירידה ברכבל ופעילות המשלבת בין ספורט והנאה לאורך הטיילת באמצעות טיולי אופניים או רכבים חשמליים.

למבקרים צפויה הפתעה במהלך הירידה אל החוף וגילוי שפע מפרצונים ובריכות מים קטנות (חלקן נחצבו על ידי הפיניקים) ולגלות את עולם החי והצומח העשיר המאפיין את הסביבה. הטיילת חוצה את שמורת הטבע ראש הנקרה ובמהלך הטיות עוברים את חוף בצת הנחשב לבין היפים בארץ ובו צבי ים המגיעים להטיל את ביציהם.