מוזיאונים – גלריות אומנות

הארץ כולה והצפון בפרט מציעים שפע של מוזאונים ומגוון עשיר של גלריות אומנות , המציגים, בין השאר, מיצירותיהם של אמנים ישראלים. מוזיאון , כמו גם גלריה גלריה ,הוא מקום שבו מרחיבים את הדעת ופותחים אותה לאופקי-טעם חדשים. מוזאונים מאפשרים להפליג לעולמות יצירתיים רחוקים ומעניינים.

רבים יסכימו, בוודאי, כי חינוך כולל גם חשיפה למכלול תחומי אמנות – פיסול , ציור , רישום ועוד. יש מוזיאונים פעילים , אשר כל אחד מהם ידוע ומוכר בתור מוזיאון פעיל מיוחד , שבו ניתן לא רק ליהנות מהמוצגים אלא אף להשתתף בחוויית הביקור בו באופן פעיל.

די למנות אפילו מקצת המוזיאונים והגלריות, כדי להטעים אתכם בשפע ההיצעים שבהם: מוזיאון הפלמ”ח, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון עין דור, מוזיאון לראשית ההתיישבות בקיבוץ יפעת, מוזיאון פתוח בגן התעשייה בתפן, מוזיאון חיפה לאמנות ( מוזיאונים לילדים מרשימים ישנם בחולון ( יש שם מוזיאון לילדים מקסים), בתל-אביב, בירושלים ובמקומות נוספים), מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית ,המוזיאון תרבות הירמוכית בקיבוץ שער הגולן המוזיאון הלא למדע, טכנולוגיה וחלל בהדר הכרמל בחיפה, יד לבנים דרוזיים – מוזיאון ייחודי לשימור מורשת העדה – בדליית אל כרמל, המשכן לאמנות בעין חרוד, מוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה, המוזיאון לשואה ולגבורה בבית לוחציהגיטאות ועוד.

יש משפחות שאינן מוותרות על חוויית אומנות – לפחות אחת – בחופשתם. מוזיאונים הופכים לחלק בלתי נפרד ממסלולי טיולים של משפחות וקבוצות. גלריות מהוות יעד מבוקש לביקוריהם של שוחרי אמנות רבים