יקבים ובתי בד מרכז מבקרים

יש ימים, בהירים וצלולים, שבהם האוויר – צח ומשכר – מהול ריח יין. ימים כאלה יפים לביקור במקומות שטבועים בחתום היין:  סיור ביקב עשוי להיות חוויה ייחודית גם למי שאינם מורגלים בשתייה תכופה; מי שלא בהכרח מכורים לטיפה המרה. יקב , בית היוצר לייצור יין, מאפשר להתוודע אל התהליכים של ייצורו. ביקור ביקבים, אשר רבי ם מהם מצויים בתוך מתחם של מרכז מבקרים, מאפשר לראות איך ענבים  הופכים ליין. טעימות יין מאפשרות לעמוד על השוני בין סוגים שונים של יין. מעניין לשמוע הסברים על אודות התהליך, להתרשם מהר של החביות, מקרירותו של המרתף שבו אצור היין בחביות.

לא רק סיור בדרך היין הוא בילוי  מהנה ומחכים, גם סיור בדרך הזיתבתי בד , מקומות שבהם הופכים , עם סיום מסיק זיתים, את  ה”בשר” שלהם לשמן  ויוצרים שמן זית זך . בית בד הוא תחנה מהנה במהלך טיול.

מוצרים שונים, לרבות יינות ושמן זית,  מוצגים ומוצעים כיום למכירה בתוך מרכזי מבקרים.
ישראלים אוהבים לערוך קניות בכל מקום. מרכז מבקרים הוא  אחד מהם. מוצרים מכל הסוגים ממלאים את עגלות הקניות העמוסות לעייפה.

בשנים האחרונות מתגברת ומתחדדת מודעותם של רבים לחשיבות צריכתם של מוצרים טבעיים, צמחי מרפא , חליטות תה ייחודיות, עשירות טעמים , ומוצרי קוסמטיקה כגון קרמים עשירים סבונים ריחניים ועוד.  אם אתם רוצים להריח ולטעום יין או שמן זית – פתוחות בפניכם דרכים י יפות להגיע אל: בית הבד של הגולן בקצרין , יקב רמת הגולן, אף הוא בקצרין , מרכז מבקרים זמן זית – “סבא חביב” בפרוד, יקב מורד – מרכז מבקרים ביקנעם (המושבה) מקום לחלום בציפורי, זית רענן – במושב ברק בחבל התענכים.

אם השורות האלה מעוררות בכם עניין ופותחות בכם סקרנות וצימאון – תוכלו למצוא כאן  מקומות שבהם תוכלו להכיר מקרוב את עולמות היין והזית.