טיול של חורף במיוחד לחג האהבה

דבר אלי בפרחים – טיול רומנטי במיוחד לולנטיין … 
מה יותר רומנטי מנוף נפלא, שמיים בהירים, פריחה נהדרת ומסלול הליכה משגע. להביט אל הכנרת כשאתם אוחזים ידיים, להתפעל מהנוף, להתחבק מולו, להתבשם משדות הפרחים הנפלאים ולהרגיש בעננים באמת.

זה בדיוק הזמן לצאת לטיול נפלא ולראות את הנוף הנהדר ממצוקי האון. מצוקי האון נמצאים בדרום רמת הגולן, בין קיבוץ כפר חרוב בצפון ועד קיבוץ מבוא חמה בדרום. גובהם של המצוקים האלה הוא כ-500 מטרים, והמראה של הכנרת והרי הגליל הנשקפים מהם הם מרהיבים ומיוחדים מאוד.

איך מגיעים למצוקי האון?

סעו בכביש 98 עד הכניסה למבוא חמה. היכנסו אל הקיבוץ ופנו מיד ימינה אל הכביש המקיף את הקיבוץ ומוליך אל המצפור שנמצא בקצה הצפוני-מערבי של היישוב. כאן תשאירו את רכבכם ותעלו לתצפת אל הכנרת מהמצפור.  התצפית כאן מיוחדת מאוד.  כדאי להגיע הנה גם בבוקר ולראות את הכנרת מתעוררת וגם בשעות בין הערביים כשהשמש נמוכה ואז האור מדהים.  לכו מערבה אל שפת הצוק ותראו גדר ובה מעבר. כאן ממש תתקלו בפריחה נפלאה של פרחי סתוונית גדולים ומיוחדים.  זוהי בעצם סתוונית ירושלים והיא אופיינית לשדות עם קרקע עמוקה.

המסלול 

עתה עברו דרך המעבר בגדר לכו בשביל. הוא יוביל אתכם בין גדרות ויוריד אתכם אל המדרגה הראשונה של מצוקי האון. הקפידו על הליכה בתוואי השביל ואל תסטו ממנו, כי ממש בסמוך נמצאים שדות מוקשים.
השביל כאן מתעקל דרומה. כאן נפגוש פריחה צהובה נפלאה – זוהי החלמונית הנהדרת שמחייכת אלינו מכיסי הסלע של המצוק. הפריחה בצבע צהוב עז היא נפלאה.  ויש כאן פרחים נוספים שיעשו לכם מיד אווירה רומנטית נפלאה: הרקפות למשל.  הרקפת פורחת בראשית הסתיו בלי עלים ורק מאוחר יותר, אחרי הגשמים הראשונים מופיעים גם עליה.
המשיכו ללכת בשביל ובהמשכו תתקלו בפרח נפלא נוסף: הכרכום החרמון, עם פרחים בצבע לילך. בסמוך צומחים גם סתוונית היורה ובן החצב והם כולם כולם כאן בשיא יופיים עם רדת הגשמים.  שימו לב למתרחש במדרון התלול מתחתיכם: הוא כולו מלא בשיחי שיזף השיח ובעצי שיזף מצוי ושקד קטן עלים. בתקופת ט”ו בשבט תמצאו כאן שפע אדיר של שקדיות הפורחות והופכות את הנוף לרומנטי וכייפי. עוד מעט, בחודש מרץ יפרח כאן במלוא הדרו אירוס הגלבוע הנהדר ואת עליו ניתן לראות כבר בראשית החורף.
ויש כאן גם עולם חי עשיר מאוד. אם יתמזל מזלכם תתקלו כאן בצבי הארצישראלי האציל. שבו והמתינו בסבלנות, הסיכוי לראות אותו הוא גדול ויש כאן אוכלוסיה לא קטנה של צבאים.  הסתכלו על המדרגות של המצוקים ותראו אותם מדלגים.  בסתיו ובחורף יש כאן גם שפע של עופות נודדים, בעיקר שקנאים וחסידות, התורמים להשלמת האווירה הרומנטית.  נקודת התצפית כאן היא גבוהה ולכן לא צריכים כאן להרים את הראש כדי לחפש את הציפורים אלא פשוט להישיר מבט ולראות אותן.
המשיכו דרומה ותפגשו חלמוניות צפופות לאורך כל המצוק. לכו עוד ק”מ ואז עלו עם השביל את שפת המצוק והגיעו אל רחבת החנייה .
משם המשיכו לארוחה רומנטית אצל בתי ונחי במושב רמות .

שלכם ,  צחי כהן