טיול שבת על מים סוערים

שבת על מים סוערים …

שמש חורפית היא אחד הפינוקים הגדולים של החורף במיוחד אם היא מגיעה בשבת בבוקר . ולמרות שעדיין קר בחוץ , החלטתי להמליץ לכם על הרפתקה מסוג אחר רפטינג סוער בתוואי של הירדן ההררי וזה מיועד לקשוחים שבינינו. בשביל לעשות רפטינג  חורף צריך שני דברים. האחד אומץ לב: ושני לא לפחד מקצת קור !

בעולם הרחב דיי מקובל לחוות את חווית הרפטינג בכל עונות השנה וככל שמזג האוויר יותר קשה כך מתעצמת החוויה , אם תנסו תגלו שזו חוויה ספוגת אדרנלין … רפטינג חורפי הוא סוער, לעתים אחרי הגשמים או השלגים הוא אפילו סוער מאוד, אבל הוא אינו מסוכן, הגשם אם יורד  אינו מפריע להיפך , המקצוענים אומרים שהוא דווקא  תורם לחוויה, כי בכל מקרה נרטבים.

הירדן ההררי הוא 12 קילומטרים של נהר סוער וגועש הזורם במהירות ונופל יותר מ- 200 מטר עד מוצאו בבקעת בית צידה של שפת הכינרת. הרפטינג הסוער לוקח כ- 4 שעות, הוא יוצא מאתר  רפטינג נהר הירדן ליד קיבוץ גדות, ומסתיים בגשר הדודות.
המסלול לא פשוט, יש מפלונים, זרמים חזקים, מערבולות קטנות, ועצים במהלך המסלול שצריך מיד להוריד את הראש כדי לא לחטוף אותם בפרצוף. בדרך תראו מבצר צלבני עתיק החולש על גשר, תשוטו בקניונים, תעברו אשדים בדרגת קושי בינונית (עם שמות כמו: “הנפילה הגדולה”, “המשונן”), אשדים חזקים בדרגה 4 עם שמות מרנינים לא פחות (“הגלים הגדולים”), וקטע שייט טכני סוער ומלא באקשן עם אשד בדרגה 5-4 שנקרא, איך לא, “הישרדות”. בין לבין מצפים לכם הרבה טבע מקסים, ציפורים ובע”ח שונים, ורפטינג במיטבו.

העונה המומלצת בירדן היא בין החודשים פברואר-יוני  , אין צורך בניסיון קודם אבל חשוב שתדעו שהגיל המינימאלי הוא 15!!!
לכו ותעשו שבת באקסטרים , צאו מהשגרה …