טיול קסום בנופי הגליל והלבנון

גם טיול וגם טיפול …

תתכוננו להתאהב בנופי הגליל ולבנון ..אנחנו עולים על כביש הצפון !

מתחילים  בצומת חירם על כביש 899 (כביש הצפון) ואחרי כ- 2 ק”מ נפנה ימינה לחניה למערת פער, מכאן נחצה את הכביש בזהירות ונלך עם השביל עד לחורשת האלונים הקטנה, נמשיך בשביל ונרד עד לפתח המערה, מערה זו היא בולען שנוצר בלב הדולינה (עמק קטן ללא ניקוז), הגשם היורד על ההרים סביב מגיע לנקודה הזו, ממיס את סלע הגיר וכך נוצרת המערה. המים נבלעים לתוכה וממשיכים את זרימתם מתחת לפני הקרקע.
נחזור לרכב ונמשיך בנסיעה מערבה,משמאל מתנשא הר אדיר, מימין דרום לבנון ולצידי הדרך עצי אלון מצוי, אלון תולע, אלה ארץ ישראלית וקטלב.
נעבור ליד מצודת טיגרט, כיום זהו מקומה של משטרת מתת ובעבר היה המבנה משטרה בריטית שכונתה מצודת טיגרט ע”ש האיש שתכנן את המצודות הללו לאורך כביש הצפון כדי שהאנגלים יוכלו להגן על הגבול הצפוני בינם לבין המנדט הצרפתי ,נחלוף את היישוב  בירנית ונהנה בנסיעה לצד מושבי הצפון ומטעי הנשירים משני עברי הכביש. נמשיך בנסיעה מערבה, מימין נחל שרך ומשמאל נחלוף ליד גרנות הגליל, בכניסה הבאה ניכנס למושב גורן, קרוב לכניסה עומדת עמדת “פילבוקס” שקבלה את שמה בגלל שצורתה הזכירה לאנגלים קופסת כדורים לבליעה. כאן נבנתה לפי תכנונו של צ’רלס טיגארט, המומחה ללוחמה בטרור ,רק עמדה ולא מצודה.
מהפניה שמאלה,אחרי הכניסה נגיע לאזור תעשייה קטן, ניתן לבקר כאן בבית בד איכותי לשמוע על נפלאות שמן הזית וגם כמה מילים על ערק. ניתן לקנות במקום שמן זית וערק.

נמשיך בנסיעה מערבה, ונפנה שמאלה לפארק גורן, שכולו חורש טבעי עם פינות מתאימות לפיקניק רבוי בשולחנות, ברזי מים, שירותים. מהחניה נלך הליכה קצרה על שביל המוביל לתצפית מרהיבה אל ערוץ נחל כזיב ואל המונפורט, מהתצפית ניתן לראות את ערוצו העמוק והירוק של הנחל,את המים הזורמים בו ואת עצי הדולב הענקיים. מול התצפית, על הצלע עומד ברב הדרו מבצר המונפורט.

נצא מפארק גורן חזרה לכביש הצפון ביציאה נפנה שמאלה ונמשיך מערבה, מימין קיבוץ אילון והרכס מאחוריו הוא רכס סולם צור, מעברו השני נמצאת לבנון, בשיאו של הרכס עובר הגבול וקיבוץ אדמית שנראה על קו הרכס שוכן ממש על הגבול, קצת מתחתיו בתוך מצוק נבחין ב”חור” גדול, זוהי מערת קשת, נחלוף ליד מושב יערה ושוב נראה מצודה בסגנון שכבר הכרנו בתחילת המסלול, גם זו מצודת טיגארט שנועדה להגן על גבול הצפון בתקופת המנדט.

העצירה במושב גורן היא הזדמנות נפלאה להתפנק בספא בגורן ולהנות מטיפולים מרגיעים ומפנקים , אחרי שתרמנו גם קצת לרפיון השרירים ולהתרגעות לנפש חזרה לכביש, נעבור דרך העיירה שלומי, ונמשיך מערבה ונסיים בחוף אכזיב, כאן אפשר למצוא פינה יפה בין הסלעים, החבצלות ופרחי החוף,ליהנות מהלגונות והים, לדמיין את אוניות המעפילים שנחתו פה ואת הרכבת שיצאה מחיפה, עברה במנהרה בראש הנקרה והגיעה עד בירות,  להסתכל דרומה ולנסות לראות את חיפה,להביט צפונה ולראות את “רגל הפיל” בראש הנקרה דורכת במי הים.