טיול טרנדי לעיר הקודש

טיול טרנדי בעיר הקודש  עם צחי כהן
שישי בשוק מחניודה וגם טיול טרקטורונים בירושלים. 

חשבתי להציע לכם לקחת את ירושלים מכיוון אחר לחלוטין ,מצד אחד בפינוקים ובהפעלת כל החושים ומצד שני גם באקסטרים ותמיד אפשר לסגור את היום בכותל עם תפילה טובה ולחזור הביתה בשלום.
שוק מחנה יהודה מזמן לנו מפגש עם הריחות, הצבעים, קריאות הרוכלים, סירים מלאי כל טוב על גבי פתיליות, הסיור בשוק מאפשר להפעיל את חמשת החושים. אפשר לטעום עגבנייה עסיסית, להריח את התבלינים, למשש את פרי ההדר, לשמוע את מחיר הדלעת ולראות ציבור מגוון מכל קצוות הארץ והעולם. בין הדוכנים הרבים אפשר למצוא עולם ומלואו  גלידה צרפתית משובחת, חפצי אמנות מעץ, טי שירטים ובגדים מעוצבים חנויות תכשיטים מעוצבות , וגם  אספרסו בר שיודע להגיש ממש כמו בעיר הגדולה לאטה והפוך ! בימי שישי יש בשוק הופעות ג’אז ולעיתים גם מסיבות רחוב  והכי מיוחד שאני מצאתי בשוק זו מסעדת גורמה שמצליחה להעלות את התל אביב ים לירושלים וזה חברים כבר שווה טעימה. אחת החנויות יוצאות הדופן והמפורסמות ביותר בשוק מחנה יהודה היא מעדניית הגבינות של באשר. החנות נמצאת ממש בלב השוק, במרכז רחוב עץ חיים, ועמוסה במאות סוגים של גבינות שמייבאים האחים אלי ודוד מכל רחבי העולם. מול הקפה של אלי מזרחי, פועלת מעדנייה מצוחצחת נוספת, “מזטים” שמה, שמציעה קרוב ל־100 סוגי גבינות, כולן כשרות, מהארץ ומחו”ל.

איך מגיעים:  שוק מחנה יהודה נמצא בירושלים בין רחוב מחנה יהודה לרחוב עץ חיים. מהכניסה הראשית של ירושלים ממשיכים ישר בשדרות בן צבי  ובצומת בצורת מזלג יש לפנות שמאלה לרחוב הרש שמואל ברוך שעד מהרה מתחלף לרחוב אגריפס הנמצא בשולי השוק.

אפשרויות חניה: חניון מרכז כלל, ברחוב יפו (בתשלום). חניון בית החייל בשד’ בן צבי  (ללא תשלום, מצריך מעט הליכה ברגל), חניון שוקניון ברחוב אגריפס (בתשלום)

יום מומלץ לסיור: יום שישי.