טיולי סוסים

יש טיול ברגל. יש טיול ברכב, יש טיול אופניים, יש טיול בכרכרה. יש ויש – סוגים שונים ומגוונים של טיולים.  עם הטיולים היותר אטרקטיביים נמנים טיולי סוסים . סוסים הם סמל למתינות, לאטיות ( הם  יפים גם כשהם דוהרים, אציליים למראה, אבל לא כל חובבי הרכיבה האטית הם רוכבי סוסים מקצועיים, השולטים על הסוס ומאלפים אותם בקריאות זירוז או בהצלפות רתמה או שוט, להאצתם).

סוס אינו רק בהמת משא. במשך הדורות  השתמשו בסוסים למטרות שונות. אנחנו מכונסים כאן בעיקר כדי להיוודע אל מגוון עשיר של אופני רכיבה על סוסים להנאתנו, הנאה שאינה כרוכה, חלילה, בניצולם. מירוצי סוסים הם ספורט שיש לו אוהדים וחובבים רבים. מוכרים גם מכורים לסוסים ומהמרים עליהם בתחרויות שונות.

רכיבה על סוסים היא פעילות מהנה ומענגת. חוה לסוסים היא מקום שבו מטפחים סוסים ומכשירים אותם לייעודים שונים. לימוד רכיבה על סוסים מתבצע במקומות שונים בארץ. רכיבה לנכים היא היבט ייחודי של שימוש בסוסים למטרה חשובה מאין כמוה. לא בכדי היא מוכרת ורווחת כסוג טיפול יעיל מאוד.  מאמנים המאומנים בטיפול בנכים יעידו על שיפור עצום ביכולותיהם המוטוריות והקוגניטיביות שמושג הודות להתמדה ברכיבה טיפולית.

לא רק בסרטים אפשר לראות טיולי רכיבה למשפחות על רקע אחו מוריק, לאור זריחת השמש או שקיעתה. טיולים אלה מומלצים כבילוי משפחתי  המותאם לכל אחד מבני המשפחה, בכל גיל שהוא. רכיבה משפחתית תורמת לגיבוש המשפחה בכך שכולם חווים אותה חוויה בו בזמן, בקצב אחיד, מבלי שאיש יידרש להאיץ או להאט – וגם אם כן, יש בכך תרומה לתרגול ההתחשבות בזולת והתנסות בערכים אנושיים ראויים מאין כמוהם – פשרה, ויתור, ראיית האחר.

טיול רכיבה בחיק הטבע מאפשר לייחד לרוכבים מבט אל הגירויים החיצוניים הרבים. התנועה המדודה, האטית, השבלונית של  פסיעות הסוסים מאפשרים לרוכבים עליהם לחוש את  ההנאה הגלומה בהישנות התכופה של תנועות ההליכה השקטות.

טיולי סוסים לילדים הם עיסוק מצוין להרגעת ילדים היפר אקטיביים. יש ברכיבה משהו מרגיע, ממתן, מפיג לחצים. יש בה משהו מפייס ונעים.  לא מעט ילדים שמתנסים ברכיבה מתמכרים לה.

בין רוקמי החלומות מחוטיהן  הסמויים של משאלות הלב הכמוסות ניתן למצוא מי שחולמים על חוות סוסים , כעיסוק לשנים שבהן יפרשו מהעבודה  ויהיו בגמלאות, כשלרותם יעמוד, לתחושתם, כמעט כל הזמן שבעולם להגשים את החלומות.

>מרגישים ספורטיביים? בדקו את האטרקציות שלנו עבור טיולי אופניים.