טיולים – מטיילים עם צחי כהן בעין שרונה

עין שרונה,  נקודת חמד קטנה

את חופשת סוכות אפשר לקחת בכמה וכמה אופנים הפעם בחרתי לכם יום שמתחיל בחוויית אקסטרים , דרך מים ובסוף כמו תמיד מגיע הסתלבט .

הצפינו לצומת גולני , ליישוב כלנית שם יחכו לכם צוות כלניטריפ שייקח אתכם לטיול על טרקטורונים ל”השביל לגבעה” דרך מטעי הזיתים, הרועים באזור, הצמחייה הפורחת, נחל צלמון. משם במעלה ההר בכבישים צרים שמתאימים בעיקר לטרקטורונים בלי רכבים, אל מצפה עוצר נשימה של הכנרת, הגליל והרי הגולן ניצבים ממעל. במצפה יוגש תה צמחים ארומאטי ויהיה מספיק זמן להירגע ולחוש את האווירה המיוחדת במקום. אחרי שהגוף כבר כשיר ומלא אדרנלין נמשיך לכיוון היישוב שרונה הנמצאת בגליל התחתון המזרחי, זהו אחד האזורים היחידים בארץ שבו אפשר לראות נוף סוואנה אמיתי ובעונת החורף הירוק פשוט מציף מכל עבר. הנוף לא מופר ומושחת בכבישים בקווי חשמל ובשאר סימנים המעידים על דריסת רגלו של האדם.

משרונה נצא לטיול מעגלי של כ- 3 קילומטר בעין שרונה,ההליכה היא בעקבות סימון השבילים השחור . החפצים לסיים את המסלול בקצרה  אפשר להסתפק בהליכה של כ-3 דקות על לבריכה העליונה ובית המעין, אם תלכו עם הסימון, תעברו בנקודות הבאות:

1. רחבת התצפית – על אתר הכפר הערבי, מעיין שרונה, הנחל ומסלול הטיול.
2. מעיין עין שרונה –  זורם כל ימות השנה. סביב המעיין הוקם היישוב העתיק שרונה בתקופה הרומית. המעיין נובע מבית מעיין עם נקבות ומנקוז לבריכות שונות.
3. בריכות שכשוך.
4. בית קברות מוסלמי – של הכפר הערבי סרונה.
5. קברים רומיים – שני צמדי קברים שהיו מכוסים באבן גולל.

השביל מעביר אותנו פעמיים את הכביש היורד למושבה יבניאל  ויש לנקוט במשנה זהירות באזור הכביש. בתקופת הקיץ, עת רוב הצמחייה מסביב יבשה וחם במיוחד, אם מזג האוויר בחג יהיה חם ולוהט אני ממליץ על ביקור במעיין מאחר והעלייה בסוף המסלול אינה קלה בחום.

הידעת? נחל שרונה הוא אחד מאפיקיו של נחל יבניאל. באזור זה הייתה בתקופה הקדומה דרך החורנים. התנועה בדרך זו הייתה מן החורן, (הנקרא בימינו הגולן) שהיה מקור מזון ותבואה עיקרי במזרח התיכון, אל המחסנים והנמלים השונים בארץ ישראל. בשוליו של נתיב תחבורה קדום זה התפתחו תחנות מסחר ומס, פונדקי דרכים, מגדלי שמירה מטעם השלטון המקומי ועוד.

אפשר לסיים את היום כאן ואפשר להמשיך לחווית דיג וכיף בפארק צמח ..

שתהיה לכם חופשה נעימה ,

שתו הרבה מים , שימו כובע

שלכם ,

צחי כהן