טיולים – מטיילים עם צחי כהן בנחל עילי ומיני גולף פרוד

חג שגרה שמח ,

חוזרים לשגרה, לשבתות המשפחתיות רק עם הילדים, כולם כבר חזרו  לבתיהם והגליל שלנו נשאר ירוק ויפה כמו תמיד. בשבת כזו אחרי חודש אינטנסיבי של חגים, מים, אדרנלין המלצתי היא לזוז כמה שפחות ובכל זאת להנות מטיול קצר ומשחק ידידותי שלא מצריך יותר מידי תנועה – גולף.

נחל עמוד עילי

חניון כפר שמאי, כביש פרוד-צפת, כקילומטר מצפון לכפר שמאי.

המסלול:  ארבעה קילומטרים ואורך בהליכה נעימה כארבע שעות. המסלול מוצל.

המסלול קל משלב נוף וצמחייה רבה. במסגרת המסלול אפשר לשלב הליכה בנחל יפהפה בו זורמים מים כל ימות השנה ולאורכו בוסתנים. רוב המסלול עשיר בצמחייה סבוכה.

המסלול יורד מזרחה (מסלול אדום) עד המבנה הנטוש של משטרת עין-תינה, ממנו תצפית על שמורת נחל עמוד ועל העיר צפת ממזרח. משם ממשיך המסלול בירידה במדרגות צפונה עד מעיין עין יקים (עין-תינה) – מעיין השופע כל ימות השנה ומסביבו עצי תאנה ועץ אגוז גדול המצל על רחבת הבטון שליד המעין.

מכאן  ממשיך המסלול מזרחה  וכעבור כ- 100 מטרים חוצה את אפיק נחל מירון על גבי גשרון אבן ומגיע לטחנת קמח. המסלול ממשיך ויורד לאפיק הנחל, אותו חוצים על גבי גשרון עץ. באיזור הנחל בוסתנים שבהם עצי תפוחים, שזיפים, שסק, תאנים ופרי הדר. צמחיית האפיק וגדות הנחל עשירה וצפופה בגלל הלחות הרבה.

המסלול ממשיך לדרום מזרח כשמצפון לו המפגש בין נחל מירון לנחל עמוד עד “המבטשה”. בהמשך, מגיע המסלול לטחנת קמח נוספת ולאחר חצייה של נחל עמוד למזרח, הוא מגיע לבריכות שכוי – בריכות גדולות שסביבן עצי דולב. מהבריכות חוזר המסלול במעלה הנחל עד “המבטשה” ועולה דרך הבוסתן המשוחזר. בבוסתן נהנים מאמות ובריכות מים ועצי פרי מסוגים שונים.

אחרי טיול מדהים שכזה קחו עצמכם למיני גולף פרוד להכרות עם העולם המופלא של הגולף, משחק תחרותי וחוויה חברתית, של הנאה, גיבוש ואתגר. באתר 16 תחנות משחק מקצועיות: לופ כפול משגע, ספיראלה, פינבול, גבעות, וזוויות מאתגרות.
המסלולים פרוסים על מדשאות לצד ספסלים, מקומות ישיבה ופינות חמד. אתר המיני גולף ממוקם סמוך לשער הכניסה לקיבוץ פרוד על כביש עכו-צפת (כביש 866).

שעות פתיחה: ימי ד,ה,ו, שבת וחופשות. לברורים ופרטים:  050-8697802.

 

שלכם,

צחי כהן