טיולים – טיול במסע חייו של אהוד מנור

טיול במושבה בנימינה או בעקבות אהוד מנור

מה יותר נחמד מלעלות על הרכבת בנהרייה וליהנות מנסיעה קצרה בדרך לטיול לא שגרתי , טיול שסביר להניח שלא ממש עשיתם ,בטח לא בשנה האחרונה . ההמלצה שלנו היא פשוט סעו..ברכבת , באופניים ותגלו את השירים ואבני הדרך בחייו של המלחין הנודע והאהוב  אהוד מנור .תהנו מנוף מרהיב תוך כדי תנועה …
הנסיעה הקצרה תוריד אותנו בתחנת הרכבת של בנימינה , ובמרחק של פסיעות מספר מגיעים ל”תחנת אופניים “.
ניתן לשכור אופניים ליחיד, לזוג, למשפחה ומתחילים לפדל …

עצירה ראשונה אחרי כ 10 דקות של רכיבה –  מוזיאון בית הראשונים וממש בסמוך תחנת הנוטרים אשר שימשה כתחנת שידור ונקודת ריכוז לפעילות ביטחונית בזמן הקמת המדינה  , ביקור היסטורי במבנים שהוקמו בשנות העשרים של המאה הקודמת.
(רצוי לתאם ביקור מראש  054-8728080)

מכאן יוצאים לנקודות בחייו של אהוד מנור , רצוי לפזם בדרך מותר להביא שירון …

השיר הידוע “ימי בנימינה”  נכתב בהשראת כיכר המושבה התחנה הראשונה בסיור , בהמשך נפדל ונגיע לבית משפחת מנור בשכונת גבעת הפועל המוכר לכולנו מהשיר  “הבית ליד המסילה” .

התחנה השנייה היא תחנת השיר  “בשנה הבאה” , השיר הכי אופטימי ששרים עד היום בכל ראש שנה סביב השולחן ואין ילד שלא מכיר לפחות את הפזמון. השיר נכתב על מרפסת ביתו בסמוך למסילה .

התחנה השלישית בטיול שלנו מביא אותנו לשיר “הכביש הישן ” ו”נחל התנינים ” התחנה הרביעית היא התחנה של השיר “משהו ” בית הקברות שם קבורים בני משפחתו ואהוד עצמו.

אפשר לטבל את הטיול בבנימינה בטעימות יין בייקב אליעז ,  (לתיאום 04-6388643 )

אוהבי השוקולד יכולים להמשיך לפדל לכיוון הפטיפוריה של אביטל – שם ניתן לטעום שוקולד , אפשר גם לקבל סדנת שוקולד בתיאום מראש כמובן .

ואם הגעתם ברכב פרטי תמשיכו לזיכרון יעקוב או תנו טבילה קטנה בחוף הים הסמוך ואל תשכחו לספור ציפורים נודדות .

שלכם, צחי כהן