המפל הנסתר בכנרת או להירפא במים קדושים

להירפא במים קדושים או המפל הנסתר בכנרת…. 
בכל מקרה מצפה לכם שבת קסומה

בין טיילת כפר נחום לבין טבחה, ישנו גרם מדרגות המוביל לחוף הכנרת המדרגות מובילות לרחבת אבן קטנה, מצד ימין ניתן לראות מבנה עגול. מבנה זה נקרא עין איוב . בעבר המים מילאו את הבריכה עד גדותיה  והם שימוש להשקיית חקלאות במדרונות. כיום המפלס בבריכה נמוך מאחר והם פורצים דרך פרצה בתחתית.

שמו של המעיין מעיד על כך שהוא נקשר במסורות שונות לאיוב המקראי. לפי המסורת, איוב הגיע למעיין זה על מנת להירפא מהשחין שבו היכה אותו השטן. בבואו לרחוץ במי המעיין, התגורר במערה אותה ניתן לראות על צלע ההר מעל למעיין. מערה זו, בהתאם למסורת, נקראת מערת איוב.

מצידה השמאלי של רחבת האבן יורד גרם מדרגות נוסף אשר מוביל אותנו עד מהרה למפל מרשים הנופל מגובה של 4 מטרים וזורם לעבר הכנרת. המפל, שנובע בינות לצמחיה סבוכה אינו טבעי והוא נוצר כתוצאה מקידוח של תה”ל – `כינרת – 7` שהמים פרצו ממנו כלפי מעלה. בשל מליחותם הנמוכה של המים הוחלט לאפשר את זרימתו לכינרת. מי המפל נובעים, כנראה, מאותו מקור של מי המעיין שמעליו – ולכן סגולות המרפא מיוחסות גם למי המפל. רבים באים לרחוץ במימיו החמימים, סתם להנאה או לריפוי פצעים, מחלות עור, תחלואי קיבה וגם כ”טיפול קוסמטי” לשמירה על עור צעיר ורענן.

זרימתו של המפל אחידה משך כל עונות השנה וטמפרטורת המים שלו קבועה, 24 מעלות. בתקופת הקיץ, כאשר בחוץ מגיעה הטמפרטורה ל-40 מעלות ומי הכינרת מתלהטים ל-30 מעלות, מי המפל נותרים קרירים וצוננים, ומשיבים נפשו של הטובל בהם. ואילו בעונת החורף, כאשר האוויר ומי הכינרת מתקררים והטמפרטורה שלהם צונחת מתחת ל-20 מעלות, מי המפל מרגישים חמימים למגע.

משך הטיול: כשעה.
אופי המסלול: מאוד נוח להליכה ומתאים לטיול משפחתי.
ציוד נדרש: נעלי הליכה, מים, כובע, קרם הגנה ובגד ים כמובן למי שרוצה להתרחץ

חשוב לדעת:  רדו בזהירות, הירידה אל המפל לא מסודרת.

ואם הגעתם לאזור טבריה ואתם רוצים אטרקציה מאתגרת המתאימה לכל המשפחה- שיט בסירות קאנו לכל המשפחה,

משך השייט הוא כשעה וחצי ואורכו כשלושה קילומטר. מומלץ להגיע עם בגדי ים או בגדים להחלפה. השייט מתאים לילדים מגיל שנתיים.

איך להגיע: קיבוץ כינרת נמצא כ-10 דקות דרומית לטבריה (כביש  מספר 90), ליד שפך הירדן הדרומי. מכביש סובב כנרת פונים לקיבוץ כנרת ואחרי כ- 300 מטר פונים שמאלה לכיוון השלט “רוב רוי – לשייט” לדרך עפר נוחה וסלולה.

שתהיה לכם שבת קסומה ,

שימו כובע , אל תשכחו לקחת מים …

באדיבות , צחי כהן