אופניניו – טיולי אופניים ל-4 רוכבים

אופניניו – טיולי אופניים בכפר צ’רקסי

עם ישראל אוהב לטייל והמון אנשים מגיעים לטייל בצפון, מזמינים צימר, מטיילים בטבע, אוכלים טוב ומנקים את הראש בסוף השבוע.
לכל אלו שכבר עשו טיולים מהסוג הזה ומחפשים אטרקציות חדשות כדאי להגיע לפנינה של ממש בגליל התחתון – הכפר הצ’רקסי קמא. בדרך לכנרת, כ-3 דקות נסיעה לאחר כפר תבור, ישנו ישוב מצידו השמאלי של הכביש, 
כפר קמא שמו, תושביו הם צ’רקסים אשר גרים בכפר משנת 1878 אז גורשו ממולדתם צ’רקסיה שבקווקז ע”י הרוסים. זהו כפר שליו, שקט, נקי ומטופח שבליבו נמצא הגרעין הישן של הכפר ששוחזר בסיוע המועצה לשימור אתרים. המראה של הכפר הישן, שהוקם על חורבות כפר עתיק מהתקופה הביזנטית, פשוט מהמם. כל הבתים עשויים אבני בזלת והבתים הצמודים יוצרים סמטאות צרות ומתפתלות המרוצפות אבן. ישנם מספר מבנים גדולים, מפוארים ועתיקים ונוף עוצר נשימה. חלק מתושבי הכפר אשר הבינו את הפוטנציאל התיירותי של הכפר החלו לפתח עסקי תיירות בשנים האחרונות כמו למשל אופניניו שהיא חנות להשכרת אופניים שהם מעין אופניים-כרכרה, עם ארבע מקומות ישיבה, מציעה טיולי אופניים בסמטאות הכפר העתיק . האופניים מצוידים במפה של הכפר ובו מסלול המגיע לכל המבנים והאתרים שבכפר כגון: בית שאמי שהוא מבנה מפואר שהיווה מרכז מסחרי באזור והמוזיאון הצ’רקסי המקומי השופך אור על העם הצ’רקסי המסתורי. החוויה של הרכיבה על האופנים היא פשוט מושלמת כיוון שעל כל אופן מותקן נגן נייד המשמיע הסבר על כל האתרים שבמסלול בליווי מוסיקה צ’רקסית אותנטית ככה שאין צורך במדריך ואפשר לסייר עצמאית. זוהי אטרקציה תיירותית כמו בערים התיירותיות שבאירופה  (ברצלונה למשל). בעלי משפחות נהנים מאוד מטיול זה משום שהאופניים הם אטרקציה מושכת לילדים, שאף יכולים לבקר בפינת הליטוף, ואפשר לרכב כל המשפחה על אופן אחד.
גם אלו העוסקים בפעילות ספורטיבית בכלל ורכיבה על אופניים בפרט יאהבו את טיולי האופנים של אופניניו כיוון שישנם עוד אטרקציות נוספות (הופעה של רקדנים צ’רקסים בתלבושות מסורתיות, אוכל אותנטי, מוזיאון מקומי, גבינות צ’רקסיות וחוות סוסים) ומקומות נפלאים לטיול בכפר קמא וסביבתה (יער בית קשת, יער לביא, כפר תבור, הכנרת ועוד) פשוט אי אפשר להתאכזב.
אז אל תפספסו את חווית הרכיבה שמציעה 
אופניניו בכפר הצ’רקסי קמא.


לפרטים נוספים:
050-7993660